onsdag 9 november 2011

Oväsentligheter men ändå

Jag är smått besatt av Biggest Loser. När jag var höggravid satt jag och bölade till det varje dag.
Till och med på BB när de gett mig första sprutan för igångsättning vaggade jag ut till matrummet och tittade.

I går tvingade jag Håkan att titta med mig innan vi tittade på "Robinson" på TV4Play (är vi dom enda som tittar?).
Jag kom på mig själv att tänka vilket program som skulle vara bäst att ställa upp i om man vill gå ner i vikt.
Biggest Loser är ju bra för att man får lära sig att äta och träna rätt.
Men i Robinson får man ju dessutom en solbränna på köpet.
Klurigt det där.



2 kommentarer:

  1. Nackdelen med Robinson är att man dessutom förlorar en hel del muskler och troligtvis trillar tillbaka i gamla vanor när man kommer hem igen. I BL så får man kunskapen som krävs för att man ska kunna fortsätta äta nyttigt när man väl är hemma. Samtidigt får du en hel del extra muskler och kondition. Den enda nackdelen skulle då vara solbrännan :/

    SvaraRadera
  2. Så rätt så rätt. Problemet med BL är ju bara att man måste väga typ ett ton för att kvala in som deltagare :-)

    SvaraRadera