tisdag 1 november 2011

Jakten på den försvunna kaninen

Jakten på den försvunna skatten kaninen får nog härmed anses som avslutad.
Jag har ringt alla butiker i Globen, de tre jag varit i har jag ringt tre dagar i rad i fall att de hittat gosekaninen i städningen, jag har ringt vaktmästeriet två gånger och SL:s hittegodsavdelning.
Den finns inte någonstans.
Jag vet att jag börjar bli patetisk nu men det skär i hjärtat varje gång jag ser Daisy famla efter kaninen i sängen och hennes besvikna blick varje gång när hon tittar upp på mig och undrar var den är.
Och det är mitt fel för jag var inte uppmärksam när hon hade kaninen i vagnen.
Nu ligger den säkert i en papperskorg eller vid en trottoarkant någonstans och blir helt brun av smuts.

Håkan sa i går att han ”förstår nu att jag var en grym reporter för jag ger verkligen aldrig upp” och att jag ”måste vara skitjobbig att ha efter sig”.

Jag tar det som en komplimang.
Ur reportersyfte.
Synd bara att det inte gav resultat denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar