måndag 9 juni 2014

En dejt med min man







Vi funderade och kom på att senast vi gjorde det här måste ha varit i Köpenhamn förra sommaren. I lördags gjorde vi det igen i alla fall.
Hade sex.

Skojar bara.

I lördags var jag och min man ute på restaurang, själva, tillsammans. Den känslan innan vi gick ut var oslagbar. Vi kände oss väldigt pirriga. Det var liksom busigt att kunna sitta ner och prata, inte lyssna efter barn eller bli avbrutna. Vi gick på Un Poco på Östermalm, en italiensk restaurang som seglat upp och blivit en favorit. Vi åt trerätters, drack en flaska vin och dubbla dubbel espresso. Lite vinfryntlig tog jag en selfie på toaletten där jag tydligen tyckte att spegeln satt lågt. Sedan promenerade vi hand i hand genom en ljummen sommarkväll i Humlegården. Jag fick blödande skavsår av mina högklackade skor och kan nu endast gå i flipflops men det var det värt. Vi sprang vi på sångfågeln Sofi på Taverna Brillo och avslutade kvällen på Nybrogatan 38 där jag fick ett kärt återseende med halva klanen Montazami och bästa Johan Pråmell. Senast Marias familj såg mig var jag höggravid. Nu satt de och tittade hänförda på bilder på tvillingarna.

Jag och Håkan unnade oss ett glas till innan vi åkte hem strax före ett. Svärmor hade haft små kamper med barnen trots att vi lagt dem innan vi gick ut. Sedan vaknade tvillingarna klockan fem då Håkan tog dem och gav svärmor sovmorgon till halv sju.
Schysst va?
Skämt åsido.
Den där kvällen behövde vi. Och den kommer jag bära med mig länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar