onsdag 9 oktober 2013

Unik? Nä.

Här har man gått runt och trott att man är unik som väntar enäggstvillingar men nähärå.
Skämt åsido.
Idag har jag varit på en tvillingträff på MVC med andra par som väntar tvillingar. Jag glömde bort att bjuda med Håkan. Ooops. Så satt där som en single parent.
I alla fall så var vi sex stycken havande kvinnor och vi väntar allihop enäggstvillingar. Fyra av oss tjejer dessutom.


Jag vågade säga att jag mått ganska dåligt psykiskt under den här graviditeten pga skräckslagen och det kändes som att de andra pustade ut lite när jag sa det för de har gått med liknande skuldkänslor.
Det var också intressant att höra att ingen av oss valt kejsarsnitt. Jag var längst gången i graviditeten av alla och fick en reality check när barnmorskan sa att det är vanligt att tvillingarna kommer i vecka 36-37. Dvs nu.
Det kommer bli en utmaning detta. Men barnmorskan avslutade med några ord som jag tror att vi alla som var där kommer att bära med oss:
Tvillingar väljer sina föräldrar.

2 kommentarer:

  1. Och du kommer att bli den bästa för dina två små! Är alldeles övertygad.
    Kramar från Olivia

    SvaraRadera
  2. Du är fin du Olivia! Tack och kram.

    SvaraRadera