onsdag 16 oktober 2013

Jag kommer inte liveblogga från förlossningen direkt men inom ett dygn är jag förmodligen trebarnsmamma

Den här dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Efter att jag mått allt sämre de senaste dagarna och fått diverse nya krämpor ringde min barnmorska imorse och sa att blodproverna jag lämnade igår inte var hundra och att de ville kolla mig igen idag på BB.
Så vi åkte in för koll.


Kollen blev lite längre än så.
Nu är jag inlagd på BB med havandeskapsförgiftning.
Svärmor satte sig just på ett plan från Halmstad för att kunna ta Daisy. Håkan är och hämtar Daisy på dagis så att hon kan komma till BB och pussa på mig och jag kan förklara varför jag inte kommer hem ikväll eller de närmaste kvällarna.
Senast imorgon sätter de igång förlossningen. Inom ett dygn har tvillingarna med andra ord tittat ut.
Förmodligen.
Jag måste erkänna att jag är skärrad, rädd och lite chockad. Jag är inte redo för smärtan och behöver alla uppmuntrande ord jag kan få.

Note to self: Googla aldrig havandeskapsförgiftning igen.

6 kommentarer:

  1. Lycka till, you can do it!!! Kram Ellinor

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Kommer gå bra:) /Läsare och tvåbarnsmamma

    SvaraRadera
  3. Heja, heja!! Välkomna till världen snart!! Har en fin, fin present här hemma :) Tänk att smärtan inte är farlig, bara där för att hjälpa bebisarna ut! KRAM!!
    Maria

    SvaraRadera
  4. Kommer gå toppen det där! Heja heja. Kram Carro

    SvaraRadera
  5. Kommer gå toppen det där! Heja heja. Kram Carro

    SvaraRadera
  6. Många kramar och peppande tankar från mig. Det kommer att gå galant. Du har den där styrkan i dig, jag lovar!
    Olivia

    SvaraRadera