söndag 20 oktober 2013

Första mötet med storasyster

Idag var tvillingarna med i Sportbladet. De rosa fina sidorna.

De fick också äran att träffa storasyster Daisy för första gången.
Daisy var först väldigt skeptisk till att träffa mig och ville bara sitta hos pappa. Men hon var förtjust i bebisarna och hjälpte oss att mata dem och byta blöja. När de gnydde lite förklarade hon att de ville ha en napp eller hade ont i munnen (oklart varför).
Mest nöjd var hon när hon såg att min mage var borta (läs: mindre) och att bebisarna kommit ut och nu kan åka i vagnen.
Hon kommer att bli en strålande duktig storasyster. Samtidigt tycker jag så synd om henne på något sätt. Plötsligt tvingas hon bli så stor och dela vår uppmärksamhet. Det blir en stor omställning att vi nu är fem i familjen.
Fem!
Jag saknar henne så och längtar tills vi får åka hem och vara en familj igen.
Det syns att jag inte varit utanför sjukhuset på fem dagar...
Två dygn gamla.

2 kommentarer:

  1. Åh, de är så fina. Stort stort grattis din kämpe! Ser fram emot att följa nya livet som trebarnsmorsa.

    SvaraRadera