tisdag 6 december 2011

Skolk

Inför Håkans föräldraledighet nu i höst anmälde jag dem till fortsättningen på babysim eftersom Daisy fullkomligt älskar det.
Men tydligen har den där euforin inte hållit i sig om man ska tro Håkan. De första två gångerna lackade hon ur efter en kort stund och sedan skolkade Håkan ett par gånger för han menade att ”Daisy ändå inte tycker det är något roligt utan sin mamma”.
Jag hävdade att han överdrev och att han bara tycker det är bökigt eftersom det är gemensamma omklädningsrum (obegripligt).
Förrförra måndagen frågade jag om de inte skulle på babysim men Håkan sa att kursen var slut. Konstigt tänkte jag men förutsatte att han har koll.
I går var jag ledig och började räkna tillbaka till kursstarten. Det ska vara sju gånger och enligt mina beräkningar var det nu sjunde och sista gången. Så jag ringde Badkompaniet och frågade.
Mycket riktigt, kursen var inte slut utan det var sista gången nu.
– Ja, och ni har ju bara varit här två gånger på hela tiden, sa kvinnan i luren.
Det innebär att varje gång (alla två) kostat drygt 500 spänn.
– Men ni kommer väl i dag då?, sa kvinnan.
Oh ja, svarade jag och drog i väg på fika med några kompisar. Daisy sov länge i vagnen och det blev lite stressigt.
Vad hände?
Jag skolkade från babysim.

1 kommentar:

  1. Fruktansvärt fult att skolka från babysimmet. Tur att kursen var slut.

    SvaraRadera