torsdag 8 december 2011

NU kom jag på det

När jag och Daisy fikade i går satt det en jämngammal liten tjej i barnstolen bredvid. Hon hade en likadan tröja som Daisy och jag och mamman skrattade lite åt det och slängde oss med några fraser. Lilltjejen hade en storasyster också på 3,5 år som Daisy tyckte var hysteriskt rolig och härmade allt hon gjorde.
Jag satt rätt stel och tyst hela tiden och funderade febrilt på var jag kände igen den där mamman.
Jag ville nästan fråga för hon kändes så bekant på nåt sätt som att det är inte bara i en matkö nånstans utan mer... utlämnande.
Nu på tunnelbanan kom jag på det. Vi gick ju samma Profylaxkurs. Satt där med magen i vädret, andades konstigt, pratade om förlossningsskräck och lät maken klämma oss hårt i knävecket.
Tänk om jag kommit på det lite tidigare, det hade kunnat bli ett intressant samtal.
Om jag inte vore så socialt inkompetent med andra mammor...


Daisy flörtar med sällskapet vid bordet bredvid. Hon är, till skillnad från sin mor, ett socialt geni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar