torsdag 29 december 2011

15 månader

I går fyllde Daisy 15 månader. När jag tittar tillbaka på bilderna från de där första dygnen har jag svårt att förstå att hon varit så liten.
Hon sov och sov och sov.
Jag minns knappt hur det kändes att amma men jag minns att på tolvslaget förra nyårsafton så ammade jag och stod i fönstret och tittade på fyrverkerierna.
Ett litet knyte i tyllkjol var hon som låg i min famn.

Vilket år det varit ändå. Mitt första år som mamma.
Mäktig känsla.
Det häftigaste året i hela mitt liv.
Jag är helt såld på Daisy och i varje fas tänker man att nu är hon som bäst, nu får hon inte bli äldre.
Men så kommer nästa fas och hon utvecklar någon ny färdighet och stoltheten dunkar i mammahjärtat och den nya fasen visade sig vara häftig den med.
Och om en vecka börjar hon på dagis.
Vad fort det gick.
Det enda jag önskar just nu är att bara för ett ögonblick få känna Daisys bebisdoft igen.



Nyfödd på BB Stockholm den 28 september 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar