fredag 2 december 2011

Nej, se det snöar inte

Jag är världens sämsta på att julpynta. Och vi har inte satt upp en enda julstjärna, ljusslinga eller stake ännu. Imorgon kanske...
Men jag saknar verkligen snön. Nu vill jag ha snö. Inte så massivt mycket och så länge som i fjol men ett fint duntäcke får gärna lägga sig på marken.
Jag kom att tänka på min sista natt som korre i London. Jag skulle flytta hem efter två år och snön föll när jag jobbade där de sista småtimmarna och allt var magiskt.
Visste inte då att ett helvete skulle bryta lös dagen efter då det blir kaos i England om några snöflingor trillar ner. Jag pulsade flera kilometer med tunga resväskor i snömodd, slogs om en taxibil, kom med det sista och enda planet till Sverige efter många timmar på Heathrow. Min kompis K som var och hälsade på var fast i London i flera dagar.
Nu läser jag att den första snön kommit i England och jag tänker att det var så fint då den där natten 2009.

Utsikten från mitt fönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar