onsdag 7 december 2011

BokCIRKELN

Vi hade vår andra träff med bokcirkeln i går. Denna gång hemma hos mig. Vi hade lägligt nog läst ”Cirkeln” – en ungdomsbok som starkt rekommenderas.

Jag blir enomrt boostad av de här träffarna märker jag, de ger mig liksom helt ny energi.
Det tråkiga var bara att de bästa samtalen tydligen hölls när jag nattade Daisy (som vägrade somna) i 45 minuter. Känner mig lite snuvad på konfekten där. Enligt uppgift var det tårar inblandade...

I går var det jag som bjöd på middagen och detta var menyn (för att knäppa alla er i vänskapskretsen på näsan som inte tycker att jag har touch i köket):

Förrätt/Tilltugg:
Minibruschettas med parmaskinka, mozzarella och körsbärstomater med ringlad olivolja över och svartpeppar.
Serverad med Prosecco.

Varmrätt:
Ugnsbakad lax med pressad potatis (hej 80-tal!) och romsås. Serverad med ruccolasallad med rödlök, körsbärstomater och avocade.
Till det väkylt vitt vin.

Efterrrätt:
Gino med vaniljglass och extra vit choklad till. Visste ni förresten avv Gino första gången serverades på PA&Co?

Bokcirkel. Värsta bästa grejen, basånivet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar