onsdag 7 december 2011

Dagisångest

Jag har ägnat mycket tid det senaste dygnet åt att ringa runt till olika förskolor och prata med damen på kommunen ungefär en miljon gånger.
Det här med dagis är ju en djungel och jag börjar få lite panik över att Daisy ska få plats långt bort i tjottahejti och sent, sent i januari.
Det ser liksom inte ljust ut.
Hur folk lyckas komma före i kön fattar jag inte, jag har försökt allt (alltså i charmväg, inga mutor osv).
Men i dag var vi och hälsade på på ett dagis som ligger precis runt hörnan från mitt nya jobb.
Det är nystartat och de var supersnälla som jobbade där.
Jag ställde en massa frågor, ett fåtal av nyfikenhet men merparten pliktskyldigt.
Till exempel vad de använder för pedagogik och kom på i efterhand att jag inte ens lyssnade på svaret.
Oseriöst av mig kanske.
Men ärligt talat så bryr jag mig mest bara om att Daisy ska känna sig trygg och ha roligt. Då utvecklas hon.
Om de sedan har genusfokus vete faan om det är så viktigt så här i nybörjarfasen av livet.

Men kära kommun, om man får önska vill vi gärna hamna där eller någon annanstans i området där vi bor. Alltså inte i andra änden av 08-området.
Tack på förhand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar