lördag 25 maj 2013

Idag är en bra dag

Håkan var på fest som sagt igår och fick sovmorgon imorse. Jag var lagom glad när Daisy då bestämde sig för att vakna 05:44.
Huvva vad jobbigt det är. Speciellt numer när jag är nästan okontrollerbart trött pga mitt tillstånd.
Jag blundade därför en stund på soffan medan Daisy kollade på Dora. Strax före nio gick vi ut och matade änderna och en aggressiv svan.




Daisy luktade på blommorna och tittade länge suspekt på människorna i bakgrunden som körde yoga. Efter två timmar ute gick vi hem och drack dagens andra hemmagjorda smoothie.
Sen drog Daisy en tretimmarsvila. Till slut lyfte vi upp henne ur sängen. Då la hon sig på mattan och sov vidare.
Men vi lockade med en cykeltur och det fungerade. Håkan hade gjort världens godaste pastasallad medan även jag sov så vi cyklade längs vattnet och hade picknick.


Daisy satt still ungefär två sekunder.


Jag hittade klistermärken från farmor i väskan. Det fick Daisy lugn en stund. Och vi fick softa med.


Daisy testade pappas störtkruka.


Och spelade fotboll.


När vi kom hem år vi melon och jordgubbar på balkongen.


Jag fick en non alchoholic.


Ungefär då började vattenkriget.


Jag var under attack kan man säga.


Det slutade så här.


Nu sover den här livliga krabaten och vi kollar CL-finalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar