fredag 24 maj 2013

Fredag!

Håkan körde ett rejält pepptalk med mig igår ikväll och jag fick fina mejl från vänner som läser bloggen. Idag känns det lite bättre.
Herregud, mammor har fått tre barn eller fler i alla tider och klarat sig jättebra. Det kommer jag göra också.
Nu peppar jag mig själv med att jag ändå haft några höjdpunkter den här veckan.
Jag åt lunch med den här mannen på Taverna Brillo häromdagen. Jag och Daniel Nyhlén jobbade ihop en gång i tiden på Aftonbladet. Många blev då fundersamma över om vi var syskon eller gifta eftersom vi delar efternamn. Jag minns bland annat min allra första (av mååånga) intervjuer med Carola då hon avbröt intervjun när jag ställde en första känslig fråga och sa så här:
"Innan vi fortsätter måste jag få veta en sak, är du släkt med Daniel Nyhlén på något sätt?"
Nej, svarade jag.
"Okej, då kan vi fortsätta intervjuen", svarade Carola.
Medan denna och andra historier avklarades festade jag till det med en pizza till lunch. Fördelarna med att vara preggo.
 
Dessutom var jag på middag på East med Mia och Helena i onsdags. På vägen dit sprang vi på Helenas mamma med två väninnor på en uteservering där de satt och sippade rosévin. Mia gjorde en klockren analys: "Det där är vi om några år".
Jag gillar den tanken.
Jag glömde dock ta bilder från kvällen.
 
Och så löset vi inte direkt våra schemakrockar igår så Daisy fick vara med på jobbet en stund efter hämtning på föris. Hon gillade vår nya hörna med stora legot.
 
Och nu mina vänner är det fredag! Hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar