torsdag 9 maj 2013

En dag på Skansen

Idag kom Daisys gudfar/Håkans bror/min svåger upp från Halmstad. Vi tog båten över till Djurgården och gick på Skansen. Och så ringde vi över Flashen och
Ida som var på Grönan tillsammans med 8000 andra personer. Vi kunder konstatera att för små barn är det ju egentligen mycket bättre på Skansen. Större ytor att springa på, mindre trångt, mindre köer och barnvänliga karuseller.




Daisy var mycket nöjd över att få leka med Ida.




Vi gjorde den där när man har stenar i handen och kastar upp dem och frågar "Hur många barn får jag när jag blir stor?". Det landade ganska många stenar på min hand och det känns ju rätt realistiskt i dessa dagar.


Det lektes lite varianter på titt-ut.


Reds på grisar.


Grimaserades. Grisen kanske stank lite?


Åkte rutschkana som var i form av en orm med bra akustik.


Fort gick det.


Sedan visade Daisy och Ida att blondiner har lite roligare.


Oj vad de körde Thelma and Louise.


Så det blev ett varv till. I en rosa bil.


Dagen avrundades i slänggungan.


Och så tog vi båten hem till Sjöstan. Har ångest över att flytta härifrån.

Nu är Håkan och Johan på hockey. Daisy somnade på tio röda och jag likaså efteråt. Vaknade nu. Ooops! Gravidtröttman är som att bli slagen i huvudet av en slägga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar