onsdag 25 maj 2011

Halv åtta hos oss

Håkan och jag för en intern kamp om vem som kan laga godast mat för våra vänner.
Håkan hävdar att han har touch i köket och jag måste erkänna att jag lite tappat min touch i köket.
Men i går var det upp till kamp.
Jag lagade hemmagjord canneloni enligt Kix ypperliga recept men adderade parmaskicka i mina rullar också. Till det serverades spenat och ruccolasallad med körsbärstomater och Håkans (ja han fick vara med på ett hörn) dressing samt vitlöksbröd.
Till efterrrätt blev det nybakad kladdkaka med grädde och färska jordgubbar.
Och så drack vi sangria. Mycket gott faktiskt.
Daisy tyckte det bästa var majskrokarna hon fick till middagen och sällskapet i form av gudmor, MrR och snyggingen I like to call Sockerbiten.
Sockerbiten spädde på sitt favoritskap genom att säga att Daisy är den sötaste unge han någonsin sett.

Och så blåste han Daisy på huvudet och det tyckte hon var lattjo.
Här ser ni lite av cannelonin.
Och MrR hade skäggstubb vilket var väldigt fascinerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar