söndag 15 december 2013

Söndagsdejt

Jag kände att jag behövde komma iväg och göra något själv med Daisy. Så idag hade vi en biodejt med Melvin och hans mamma Gazal. Melvin mötte Daisy vid bion med en Hello Kitty-ballong för det kommer han ihåg att hon gillade från när han var hemma hos oss senast. Gölligt!


Vi såg den klassiska barndomsfilmen Alfons Åberg som jag såg när jag var liten. Håller än.


Daisy tyckte jag skulle fokusera på bioduken och sluta fotografera.


Nu börjar det ju!


Alla barnen kunde sitta still i 40 minuter utom Daisy. Hon behövde bla gå och kissa.


Annars var det rätt kul med godis och total inlevelse i filmen.

Efteråt genomled jag dock ett större haveri när Daisy bröt ihop totalt av tröttma (pga skrikiga tvillingar i natt) och skrek sig hes inne på lunchrestaurangen. Uj, vad jag skämdes. Fick ta maten i doggybag, vinka snabbt till vår dejt och sedan rusa mot bilen med skrikande treåring i släptåg. Hon somnade innan vi lämnat parkeringshuset.
Tålamod är inte min dotters andra namn direkt det ska vi ha klart för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar