onsdag 11 december 2013

Skrikfest vs julfest: 1-0

Jag närde en naiv förhoppning om att kunna gå på jobbets julfest ikväll. Tänkte att jag kanske behövde det. Men det blir inte mer än en tanke. Klockan fem imorse mejlade jag och tackade återbud.
Det är tredje natten i rad som tvillingarna bjudit på en skrikfest. De kräver min hudkontakt och vaknar så fort jag försöker lägga ner dem. Har Siri somnat väcks hon av Lilys skrik och vice versa. När de äntligen somnat vid ett-tiden efter flera timmars försök vaknade Daisy och skrek efter mamma. Bara jag dög och det skulle absolut vara kroppskontakt. Jag låg där smått förtvivlad och kände hur ska jag någonsin kunna räcka till?
Så istället för ett tillfälle att klä upp sig lite och få ett avbrott i vardagen blir det myskläder och Champions league på tv med maken och ev min pappa.
Jag som hade målat naglarna och allt.


Lugnet efter stormen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar