måndag 16 december 2013

Pepparkaksförbud

För ett par veckor sedan bjöd Siri och Lily på en skrikfest utan dess like. Så mycket att jag messade Håkan, som var på en jobbmiddag, i panik.
Jag trodde att de kanske fått kolik. Båda två.
Efter ett besök på BVC fick jag veta att det berodde på att jag ätit (ganska många) pepparkakor den kvällen. Bebisarna klarar inte av de starka kryddorna i pepparkakor när man ammar.
Bara för att jag inte får äta tycker jag nu att pepparkakor är ungefär det godaste som finns.
Kom just på mig själv med att äta lite pepparkaksdeg från kylen i smyg.
Insåg sedan:
1. Jag är ensam hemma så vem smyger jag för? Lily och Siri?
2. Så urbota dumt eftersom det bara straffar mig (och tvillingarna) i form av skrikfest och onda magar.

Skäms lite nu.


1 kommentar:

  1. Eftersom du gjorde det i smyg och ingen vet om det så kommer inte twinsen märka nåt

    SvaraRadera