måndag 10 juni 2013

Presentjunkie

Idag har Daisy fått se lite andra ansikten än sina föräldrars och diverse sjukhuspersonal.
Då blev hon så här glad och visade hur man kan leka med bensträcket i brist på annat.
Men brist på annat finns det inte direkt. Daisy har blivit lite av en presentjunkie. Dels får hon paket av oss hela tiden för att hon älskar paket och ja, vi skämmer bort henne just nu.
(OBS! Nu multitaskar jag, sjunger Majas visa för Daisy som sover oroligt och bloggar samtidigt).
Dessutom har hon fått paket på posten från gudmor och Linda kom förbi efter jobbet med stora paket. Nu kan Daisy vakna mitt o nätterna och yra om att hon vill ha fler paket.
Humor.
Men jag unnar henne det och är så glad och tacksam över alla fina vänner som visar sådan enorm omtanke.

Idag har vi dessutom haft en reporter och fotograf här. De hade hört om Daisy och ville att vi berättade vår historia. Det gjorde vi, dels för att uppmana alla att sakta ner farten när de cyklar i barntäta områden (såsom parker), dels för att kvinnan som körde på henne kanske ska ge sig till känna.
Artikeln kommer nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Men gud, var det en hit and run? Vad är det för fel på folk?

    SvaraRadera
  2. Inte riktigt. Kvinnan cyklade jättefort och hann inte stanna så Daisy blev påkörd och flög upp i luften. När hon landade på asfalten bröt hon benet. När kvinnan väl fått stopp på cykeln kom hon fram till Håkan men Daisy skrek och alla var i chock så han sa: Håll dig undan!
    Hon hoppade då upp på cykeln och cyklade vidare. Men hon pratade ju inte med någon annan förälder på plats eller pedagog för att lämna sitt namn och nummer(vilket jag tror/hoppas att jag hade gjort om jag var i samma situation) för att veta kanske hur det gick med Daisy. Så vi vet som sagt inte vem hon är.

    SvaraRadera