tisdag 13 november 2012

Saker man hör och ser (men kanske inte vill höra och se) på gymet

Jag försöker gå på gymet på lunchen så ofta jag kan och jag gillar att träna själv. Det går ju då inte att undvika att överhöra andras konversationer i omklädningsrummet.Och jag vet inte om jag ska bli irriterad eller fascineras av det jag hör.
För det första undrar jag om killar/män går och tränar i grupp om tre (förmodligen kollegor) och står och hoppar, tjoar och skriker "kämpa!" till varandra i salen?
För det andra undrar jag om det finns killar/män som har konversationer, på riktigt, om saker som deo i allmänhet och Nivea i synnerhet? Detta var ett av samtalsämnena mellan ovan nämnda tre kollegor idag. De stod på allvar och saker som "Jag har aldrig tagit Nivea-doften till mig", "Jag älskar deras senaste deo för män, men det får inte lukta för manligt för man vill ju inte lukta som en manlig kollega och tänka oj nu kommer han när det är ens egen deolukt man känner", "Jag älskar Niveas alla produkter och har haft den krämen för torr hud tidigare".

Jag vet inte jag. Skjut mig?

Och sen något mycket fascinerande. Två betydligt äldre kvinnor som uppenbarligen inte träffats på länge och bara känner varandra ytligt börjar prata i omklädningsrummet. Den ena börjar klä på sig, den andra står spritt språngande naken och berättar om barnbarn, sjukdomar och en höftledsoperation och visar tydligt på den nakna kroppen var det gjorde ont osv. Den påklädda fortsatte ställa frågor, den nakna svarade, men ställde aldrig några frågor tillbaka. Sedan gick den påklädda och den nakna kvinnan stod kvar. Naken.

Mycket man kan uppleva på gymet förutom att bränna fett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar