lördag 17 november 2012

En dag på Stadsmuseum

Idag har jag och Daisy hängt själva eftersom Håkan är på 40-årsfirande som började redan vid lunch.
Så vi åkte till Stadsmuseum för att titta på den här utställningen.


Alfons Åberg var min favorit som liten och det verkar jag ha fört vidare.


Jag kommer fortfarande ihåg de flesta sagorna. Ajabaja Alfons Åberg är min favorit.


Daisys är den med spöket.


Daisy körde buss också.


Och kollade så klart att Mållgan var med.


Sätta knorr på grisen är kul.


Och göra skuggteater i spökrummet.


Vi kollade om det fanns cash också. Men det gjorde det inte.


Efter en jobbig incident med en curlingpappa som röt åt mig att jag var passiv (gick hela tiden en meter bakom Daisy medan andra päron satt på bänkar med sina ajfåns) blev jag så förnärmad, upprörd och sårad att vi gick till vuxenavdelningen istället.


Det blev en fiktiv tur till förorten.


Och till Blackeberg där vi kollade efter John Ajvide Lindqvists vampyrer men hittade inga. Bara en fjäril.


Och så spanade vi in Milleniums redaktion.


Och jag kan stolt konstatera att Daisy kan ha ärvt den journalistiska ådran av sina päron.


Det var vår dag det.

2 kommentarer:

  1. Låter som en väldigt mysig dag!

    SvaraRadera
  2. Skit i argapappan, han hade säkert en urjobbig dag och lät dig ta del av den. Men du och lilltösen verkade ha en urmysig dag, önska jag var med. /P

    SvaraRadera