onsdag 28 november 2012

Fifty Shades öppnar upp för många samtal

För ett par veckor sedan var jag på tjejmiddag hos min kompis H. Hon fyllde år och jag hade köpt Fifty Shades of Grey till henne. Hon öppnade inte paketen direkt så när boken fortfarande låg inslagen på byrån började en av tjejerna diskutera boken redan till förrätten. Hon förfasade sig lite lätt över den debatt som skapats kring boken.
Det visade sig att hon inte läst den.
Diskussionen blev snabbt ganska rolig, tack vare vinet och sällskapet, och det blev ju en smärre succé när H öppnade paketet och fick boken.
När vi åkte till New York köpte jag den tredje delen på Arlanda - Fifty Shades Freed. Instagrammade den och fick likes från personer jag aldrig hört talas om.
Jag hade den också på nattduksbordet på hotellrummet i New York och i söndags hade jag fått den här lappen av städerskan när vi kom tillbaka från en lång dag på stan.
Hur många böcker finns det som öppnar för så många reaktioner från alla möjliga håll?
(Och jo, städerskan fick rejält med dricks).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar