lördag 17 november 2012

Rihanna

Rihanna är i stan. Det har väl inte undgått någon. Hon var tre timmar sen upp på Berns scen men det gjorde inget enligt skådisen Rafael Edholm eftersom hon är "planetens största stjärna".
Ibland slår det mig hur det var första, och enda gången, jag träffade Rihanna. Det var på MTV Video Music Awards i Köpenhamn 2006. Jag jobbade som reporter för Aftonbladet och var på galan för andra året i rad och bevakade. På röda mattan kom Pharrell Williams i sällskap med en väldigt söt, ung tjej som var blyg när hon poserade för kamerorna.  Knappt någon visste vem hon var men plåtade eftersom Pharrell uppmanade alla att göra det då han presenterade henne som "the next big superstar". Han berättade att de jobbade ihop i studion med hennes musik. Hon var så ung och så liten. Och så sinnessjukt vacker.
På P Diddys efterfest The White Party kom Pharrell också med Rihanna och presenterade henne på samma sätt. Jag ställde någon generell fråga om vad hon tyckte om att vara på plats och hon svarade något i stil med att det var fantastiskt, att hon inte är van vid det här och att hon såg fram emot festen.  Citatet kom aldrig med i texten. Hon var ju inte så känd.  Däremot tror jag att vi gjorde en grej på att Pharrell Williams skojade med oss från pressen som stod och frös utanför när han skulle gå hem. Han hade en stor pälsmössa och började intervjua oss till det danska tv-teamets stora förtjusning. Rihanna satt redan i bilen då.
På festen kom för övrigt Snoop Dog in genom bakdörren. Först kom de största livvakter jag sett, sedan kom en lång smal typ med ett moln av marijuanalukt kring sig. Det var Snoop. Livvakterna ställde sig i en ring runt honom när Snoop dansade och väl utvalda tjejer släpptes in i cirkeln. Rihanna var i vip-hörnet med P Diddy då.
Inser nu att detta var sex år sedan. Och Rihanna är "planetens största stjärna".
Pharrell hade rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar