torsdag 30 december 2010

Tal till nationen (eller mina fem läsare):

Saker som stör mig i sociala medier:
  • Personer som skriver ”ja” istället för ”jag” i mejl, statusuppdateringar, sms osv. Så bråttom kan man inte ha eller så lat kan man inte vara att man sparar in på en bokstav. ”Ja” är motsatsen till ”nej”, inget annat.
  • Personer som skriver ut hjärt-symboler.
  • Personer som skriver typ 17 utropstecken efter en mening. Hur mycket skriker den personen när den skriver egentligen?
  • Personer som avslutar meddelanden med kramiz. Inte kram, utan kramiz. Vet hut!
  • Personer som beskriver känslor och uttryck inom asterisker. Typ *blinkar med ögat*. Dessa personer måste ha nätdejtat/chattat för mycket i sina liv.
  • Personer som kallar sin mobil för nallen.
  • Personer som inte förstår ironi i statusuppdateringar på facebook utan skriver allvarliga kommentarer. Skaffa er humor!
  • Personer som avslutar meddelanden med att förklara ämnet. Typ #elaklista. Övertydligt.
  • Personer vars blogginlägg innehåller enbart en massa myspys. Typ ”Idag har jag bakat surdegsbröd, fikat med mina fina väninnor då jag dukade med änglaservetter, gosat med min bebis som jag kallar myran/pyret/lillprinsen, placerat ut ännu en silverljusstake i mitt kritvita hem och ska laga fläskfilé till middag men först jag sätta på en tvättmaskin.” Sätt på din man istället.
Men denna listan kan jag ju inte publicera på bloggen för jag känner alldeles för många personer som skulle känna sig träffade. 
Moahahahahaha!



Å andra sidan… jag har också sagt att jag aldrig någonsin skulle starta en mammablogg. Inom kort har jag säkert gjort all of the above.

1 kommentar:

  1. Fortsätt uppdatera så här frekvent/kramiz.
    #stortfanavadaisyday

    SvaraRadera