tisdag 21 december 2010

Bra eller anus?

För att ni ska få lära känna Daisy lite tänkte jag göra en topp tre-lista på hennes främsta och något sämre egenskaper.

På pluslistan:
  1. Hon sover tolv timmar per natt, 21:30-09:30. Med två avbrott på natten då hon vill ha mat i cirka tio minuter innan hon slocknar igen. I bland tar hon sovmorgon och sover till lunch. Det passar mig perfekt och jag har inte fått känna på nåt av det där med att man blir så sliten och trött av att ha barn. Än alltså. 
  2. Hon är i stort sett alltid glad. Hon skrattar åt alla, är trygg i andras famn och somnar och vaknar med ett leende. 
  3. Hon är tjock. Det är bra. 
Mätt, jag?


På minuslistan: 
  1. Hon bajsar ohyggligt mycket. Jag byter minst sex bajsblöjor per dag. Min kompis berättade att hon bytte blöja på sin son var sjätte vecka när han var lika gammal som Daisy. Det är skillnad på barn och barn uppenbarligen. 
  2. Hon växer upp för fort. Jag får panik över hur snabbt hon gått från nyfödd till en bebis som helst vill hoppa med sina små ben i knät på mig. Tolv veckor. Jag säger som svärmor: ”Tänk om vi skulle växa i samma takt hela livet, hur skulle vi då se ut egentligen?". Nu måste jag byta blöjstorlek också (med tanke på punkt 1). 
  3. Hon bajsar ohyggligt mycket. Jag kom inte på något mer på minussidan men det här bajjandet alltså det tar mycket av vår tid. 
När man bajsat igenom två klädbyten får man ligga i bara blöjan.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar