torsdag 23 december 2010

Nya tider

För sisådär två år sedan flög jag hem från London en gång i månaden.
Jag var en van flygresenär och hade bland alla affärsmän på Heathrow fått in mina egna rutiner.
Rundan började en gräddfil vid incheckningen för mitt frequent flyer-kort och jag hade lärt mig att alltid ha lätt handbagage. Inne i terminalen styrde jag alltid kosan mot EAT för en varm macka med cheddar/ham/mustard, följt av en triple shot skinny latte på Starbucks, shoppa lite smink i taxfreen, bunkra upp med glossiga magasin på WH Smith och gå till gaten i exakt rätt tid när det är dags att gå ombord.
I bland blev jag uppgraderad och lyxade till det med champagne på planet.

I dag ammade jag på Arlanda Express bland affärsmännen, hade en skötväska över axeln, en babybjörn på magen och kunde inte dricka bryggkaffet som serverades på planet för Daisy sparkade vilt.
Sedan somnade hon och jag kunde bara stirra rakt fram hela flygningen, inte ens läsa Expressen som låg bredvid eftersom hon låg på min arm.

Det är nya tider.

Handbagage.

Och just det, en sak till… Champagnen var utbytt mot handsprit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar