fredag 31 december 2010

Soundtrack of 2010

Så här sista dagen på året tänkte jag att det är dags för en personlig lista.
Det här är låtarna som väcker flest minnen från 2010:
  1. Robyn ”Dancing on my own”. En slags röd tråd för alla de där härliga veckorna i Halmstad och på Gotland i somras. Den spelades jämt överallt och gjorde också att N, som stod för sommarens triangeldrama, köpte sin första skiva på hundra år. Bara en sån sak.
  2. Oskar Linnros ”Från och med Du”. Spelades på repeat på midsommarafton på landstället. Den bästa midsommaren någonsin tror jag. Trots att jag var nykter och småtimmarna blev något av en smäll-i-dörrarna-fars.
  3. Cheryl Cole ”Fight for this love”. I våras jobbade jag i stort sett dygnet runt inför kronprinsessbröllopet. Det roligaste jag gjort och med den bästa redaktion man kan önska sig. Vi hade sjukt kul på jobbet men vissa dagar behövdes lite extra energi. Då satte jag på den här låten. Den fick oss (mig) på bra humör.
  4. Shakira ”Waka Waka (This time for Africa)”. Daisys och gudmors (min bästis) låt. Som de har dansat till den här. Och baby D hörde den redan i magen under fotbolls-VM.
  5. Håkan Hellström ”Jag vet vilken dy hon har varit i”. Ingen årslista är ju komplett utan Hellström. Äh, jag skojade bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar