söndag 5 oktober 2014

Och den här lilla assistenten har vuxit och blivit så stor


Det är tretton månader sedan jag gjorde en arbetsdag senast. Imorgon är det dags igen. Då ska jag stoppa ner passerkortet i en fin väska som inte är en skötväska, jag ska vara sminkad och klädd före klockan åtta (!) på morgonen för att kunna vistas ute bland folk, jag ska åka kollektivt i rusningstrafik, jag ska äta lunch med vuxna där jag inte behöver mätta två små magar samtidigt, jag kan gå och ta en kaffe och sitta vid datorn och tänka klart en tanke.
Jag kommer inte att få snusa i två mjuka nackar hela dagarna.
Jag ska dessutom börja en ny tjänst på företaget. Byta avdelning. Få en ny titel. Kallas exekutiv producent.
Om jag är nervös?
Gissa.
Imorgon kliver jag in genom dörrarna igen på jobbet - denna gång som trebarnsmamma med helt andra perspektiv på livet.
Och jag ska leverera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar