måndag 20 oktober 2014

Konsten att curla sin man


Imorgon åker jag bort. Jag ska till USA på jobb och vara borta i fem nätter. Så länge har jag aldrig varit ifrån tvillingarna förut. Pirret är förenat med en stor dos ångest. Saknaden har redan slagit rot i mellangärdet.
På grund av olyckliga omständigheter kunde vi (läs: Håkan) heller inte få den hjälp vi (läs: Håkan) kanske behövt medan jag är borta. Men Håkan sa att jag skulle åka ändå. Att han fixar det, att vara själv med tre små barn i fem dagar.
Så klart han gör.
(Jag har inte gjort det själv. Hittills.)
Men även en Super-Man behöver ju lite hjälp på vägen. Kalla mig gärna störd men jag har lagt fram kläder för alla dagar jag är borta till Lily, Siri och Daisy. Till och med strumpor. Kompletta outfits.
Jag vet inte vad det säger om mig.
Men imorgon sitter jag på ett plan. Egentid. Och mina barn kommer vara hemma färgkordinerade och fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar