onsdag 1 oktober 2014

En lyxig dag

Ni som följer mig på instagram kunde nog inte undgå detta men igår var jag på Loppis event BabyLove.
Det är alltså portalen Loppi (för coola barnfamiljer som de beskriver sig) som anordnar detta med föredrag, modevisning, sponsorer och goody goodiebag. Lokalen var helt magisk, Eric Ericssonhallen vid Skeppsholmskyrkan. Anitha Schulman kändes extra liten där hon stod på scenen med den takhöjden över sig. Charlotta Wågert, grundaren av Loppi, är för övrigt också tvillingmamma. Och i modevisningen gick bland andra två av mina favoritbloggare - Knivlisa och Annika Leone.


Jag minglade med kända och okända och hittade framförallt två nya favoritmärken - One We Like och Minimocks. Köpte en tröja och en klänning som var helt galet fina från One We Like och mockasinerna från Minimocks kan bli ettårspresenter till tvillingarna.


Dessutom sprang jag på Gio Liljebäck som jag anlitat en del som make up-artist på TV3. Men hon är så klart en multitasking mom som nu har en liten sexmånaders hemma och som driver Babynest. När jag väntade Lily och Siri var jag i kontakt med Gio om tvillingnest som då inte fanns till försäljning men nu finns de äntligen. Tips till er tvillingmammor där ute.


Det var en otroligt härlig dag men bland alla bebisar på magen längtade jag hem till mina små som jag skyndade mig hem till. Lily och Siri drog dock fördel av min utflykt också. I den välfyllda goodiebagen fanns bland annat nappar från Philips Avent - de enda napparna tvillingarna accepterar.


Vill ni se fler bilder från eventet finns de här.


Från övre vänster: Anitha Schulman i den märktiga lokalen, maffiga ballonger hos Charlies Änglar där jag vann (!) tre timmars barnvakt tjoho, de gulliga tjejerna på Minimocks, klänningen jag köpte till Daisy från nya favoritmärket One We Like.



Från övre vänster: Jag och Gio från Babynest, goodiebags, jag i mössan jag fick från Blingo, härliga byxor med ett hjärta på rumpan från Me&I - Daisy hade dessa med ett äpple på rumpan så nu ska jag komplettera med dessa till tvillingarna. Man kan ha dem hur länge som helst pga den rymliga modellen. Ska nog bjuda hem min gamla mammagrupp för en shoppingkväll.


Älskar fotoautomater, de fina mokkasinerna, en vagnparad som heter duga utanför lokalen.



Jag vid Loppi-väggen. Foto: Petra Kyllerman




Knivlisa på catwalken. Foto: Petra Kyllerman




Annilka Leone med Lilo på catwalken. Foto: Petra Kyllerman


Ser ni mig i publikhavet haha? Foto: Petra Kyllerman



Alla tittar på scenen utom jag som beundrar takhöjden. Foto: Petra Kyllerman



 


Innehållet i goodiebagen. Foto: Petra Kyllerman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar