lördag 9 november 2013

Uttråkad

Är det tillåtet att säga att det är långtråkigt att vara hemma med tvillingar?
Jag menar när man lyckats få två (tre!) små perfekta barn barn medan så många där ute kämpar för att få ett litet liv att växa i magen.
Men idag är jag låg och känner mig uttråkad. Jag sitter mest fast hemma och ammar. Håkan kan åka iväg till jobbet en sväng, göra ärenden och röra sig fritt. Jag är rätt fastgjuten i soffan med en spädis vid varsitt bröst.
Man ska inte klaga men vardagen för gärna förgyllas av något mer just nu. Den här årstiden hinner jag ju inte ens ut heller innan det mörknat. Kompisar, var är ni? Kom på besök!
Kanske ska jag sy det där lapptäcket nu i alla fall. Eller sminka mig bara för skojs skull.


Vanlig utsikt: mätt bebis i knät.

2 kommentarer:

  1. Elliot och jag kommer gärna över någon dag! Vet hur frustrerande det är när man börjar slå rot i soffan. Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja, vad kul! Facebooka mig så bestämmer vi något. Kram

    SvaraRadera