måndag 7 maj 2012

Röv

Mitt nya uttryck är röv. För den här dagen känns rätt rövig so far.
Gjorde entrén på förskolan imorse som man inte vill göra:
Förvirrad_försenad_stressad_morsa_som_agerar_något_focerat.

Började med att vi fastnade i bilköer (städgata, var tvungen att ta bilen), hittar parkering kraftigt försenad, inser att jag glömt plånboken hemma och kan inte betala parkeringsavgiften, skiter i det, lyfter upp Daisy, inser att hon har bajsat, hon har bajsat mycket, sätter ner henne i vagnen och skyndar till förskolan, hela Daisys grupp står och väntar på gården på henne, frågar en pappa som alltid är schysst om jag får låna pengar till parkering, han säger ja, jag säger tack men kan du vänta jag måste bara byta en blöja, han säger så klart självklart eftersom han är schysst, jag går in och byter på Daisy, hon har bajsat ner allt, det är bajs upp i nacken, jag får sätta henne i diskhon och duscha av henne, hittar nya kläder i hennes skåp, klär på henne allt igen, skyndar ut, alla väntar tålmodigt, även småttingarna, vinkar hej, tar med mig pappan till parkeringsautomaten, tackar, skyndar till jobbet, stormar in och frågar innan jag ens sagt hej: "Luktar jag bajs?".

Sedan gick jag till läkaren på lunchen. Har fått bihåleinflammation.
Röv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar