söndag 6 maj 2012

Alfons Åbergs mamma

Jag kollar på partiledardebatten och det går ju inte att se Fredrik Reinfeldt utan att tänka på Alfons Åbergs pappa. Jag älskade Alfons när jag var liten och fraser som "jag ska bara" och "du tar väl inte sågen" har hängt med. Nu är Daisy frälst i Alfons så cirkeln är sluten på något sätt och vi kör ett varv till med alla sagorna.
Men, en sak jag aldrig tänkt på tidigare är vad som har hänt med Alfons mamma egentligen? Får man någonsin veta det? Jag minns inte.
Dog hon i barnsäng? Rymde hon med en snyggare karl? Är hon sprutnarkoman?
Sånt kan jag fundera på.

1 kommentar:

  1. Jag hörde nåt om detta nyligen. Hon som skrivit boken, Gunilla, sa att mamman kanske visst finns där nånstans. Men hon har valt att inte ha med henne i böckerna...
    Men det känns som hon inte är med i bilden. Eller så bor han hos dem varannan vecka, men det är bara pappans vecka som dokumenteras ;-)

    SvaraRadera