söndag 6 maj 2012

Roliga saker Daisy gjort hittills idag

• Hon vaknade, sprang ut i vardagsrummet, satte på Scooby Doo på tv:n alldeles själv, satte sig i fåtöljen och skrattade högt då och då.
(Mindre roligt att det var halv sju.)

• Lekte den där leken man kör på midsommar när man ska balansera en apelsin på en sked i munnen. Daisy tog dock en spade och en boll. I handen.


Och sprang och sprang.


• Bajsat när vi var långt hemifrån och inga öppna restauranger i närheten. Det här rubricerar jag som "roligt" för jag tror att Daisy gjorde det på ren djävulskap för att hon tycker det är roligt. Hur det slutade? Jag bytte blöja på en gräsplätt, våtservetterna tog slut och jag fick bajs på handen.
Avdelningen: "Inte lika roligt."

Mina händer luktade inte direkt som träden i Sjöstan.


• Vi kom hem efter en lång tur ute och då var tydligen Daisy trött. För hon kravlade sig upp bredvid Håkan i dubbelsängen, pekade på nappen, gav honom onda ögat, drog täcke och kuddar över sig... och somnade på tre röda.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar