tisdag 12 augusti 2014

Robin Williams



Robin Williams död är så oerhört tragisk. Självmord. Deprimerad och bestämmer sig för att avsluta sitt liv ensam, med ett skärp, i sitt sovrum.
Så fruktansvärt sorgligt.
Robin Williams var en stor skådespelare och komiker.
Två av mina absoluta favoritfilmer har honom i huvudrollen - Döda Poeters Sällskap och Good Will Hunting. 
Den senare har jag sett oräkneliga gånger. Minst ett par gånger per år. Senast nu i sommar. 
När jag pluggade på Harvard brukade jag fika på Au Bon Pain vid Harvard Square - bara för att Minni Driver och Matt Damon sitter där på en dejt i filmen. Och jag letade upp puben där de träffades. 
Jag var ung då och ett stort fan av filmen som sagt.
Robin Williams repliker i den är fenomenal och jag grät extra mycket i somras när jag såg filmen igen. 


Världen har förlorat ännu en vacker själ. Och fått en fin ängel i sin himmel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar