lördag 16 augusti 2014

Första gången en gång till


Apropå förra inlägget fick jag höra en grej när jag var gravid som har fastnat. Det var en barnmorska som själv var tvillingförälder som sa: Tvillingar väljer sina föräldrar!
Det vill säga ungefär att riktigt starka personer som pallar detta med två bebisar samtidigt blir tvillingföräldrar. När jag tvivlar så hör jag den meningen i mitt huvud.
Och det är ju en gåva det här med att ha tvillingar. Alla förstagångsupplevelser får man dubbelt upp. Det är som att nu hände något riktigt häftigt och grattis nu får du den reaktionen i repris.
Och då blir ju glädjen dubbel glädje.
(Klyschorna haglar här.)
Idag till exempel fick Lily testa att sitta på pappas axlar för första gången. Siri tittade på och jublade. När hon sedan fick testa att sitta på axlarna var den euforiska reaktionen identisk.
Och vi skrattade lika mycket båda gångerna.
Det är de här stunderna man ska minnas och ta vara på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar