måndag 25 augusti 2014

Fest? Fest!

I lördags var vi på 40-årsfest. Igen. Hos en granne. Igen.
Himla bekvämt det där med att det är nära hem på natten men också under kvällen om det krisar med barnvakten (vilket det inte gjorde. Så klart!)


Festen var väldigt fint arrangerad och väldigt, väldigt rolig. Jag var i mitt esse kan man säga och slängde skämt hit och dit. Jag surfar ofta på gränsen med mina skämt, det är lite ett signum jag har. Oftast träffar jag rätt men två av skämten kanske surfade över humorvågen lite.
Som när Håkan höll tal till 40-åringen och skämtade om att värva honom med det klassiska uttrycket ur Jerry Maguire. Jag utbrister skämtsamt: "You had me at hello!".
(Det var "Show me the money!")


Ridå.


Eller när jag skämtar med min otroligt charmiga bordskavaljer, en affärsman på 50+, som jag har väldigt roligt med under middagen. Han berättar om ett practical joke han utsatte en kollega för och hur mycket de skrattade åt detta.
Jag säger skämtsamt men med allvarsam min: "Skrattade du så du kissade på dig?".
Han: "Eh nej".


Ridå. 


Jag bjuder på den kära läsare. Varsågoda att skratta - åt mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar