måndag 25 augusti 2014

Hej lilla vasen du kommer nog att trivas hos oss

När ens man pekar på en vas i en tidning och säger: "Den där var snygg. Borde vi inte köpa den?" gäller det att agera snabbt. 


För det händer ju liksom aldrig. 
Så när denna scen utspelade sig igår kastade jag mig över paddan och scannade igenom diverse nätbutiker på jakt efter Omaggios jubileumsvas från Kähler. Den görs i begränsad upplaga och var så klart slut överallt. 
Men så lätt ger jag inte upp. 
I kommentaren på en blogg läser jag att bloggerskan köpt sin på Illum Bolighus i Stockholm. Jag ringer butiken. Alla vaser är undanlagda men en kund har inte hämtar sin på utsatt datum. Så den tjingas till mig. Mindre än ett dygn senare står vasen på vårt köksbord. 


Som sagt. Det gäller att agera snabbt.
Mission accomplished.

Med vänlig hälsning,
Inredningsnörden



(Bild lånad från Kähler.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar