fredag 28 februari 2014

Min mans födelsedag

Igår firade vi Håkan som fyllde... eh 43. Han fick en jacka av mig och Daisy gav honom kanske det finaste man kan få - ett pärlhalsband och armband. Home made.
Hon var snäll nog och öppnande paketen åt honom.
Tidig kväll poppade vi korken på den här. Champagne från Operakällaren. Det hade min morfar gillat.
Champagnen var en present från min kollega Tess som var på besök under dagen.
Sedan började middagen. Med tre barn är restaurang i stort sett uteslutet så vi fick lyxa till det hemma.
Till förrätt åt vi gratinerade havskräftor. Exakt då började kaoset. Daisy vägrade sova och Lily skrek genom hela förrätten.
Vi gjorde vårt bästa för att få twinsen att somna.
Det gick inte så bra. Deras sömnrutiner är minst sagt rubbade nuförtiden. Till slut lade Håkan ner Lily i vagnen och gick på en promenad. Under tiden lugnande jag Siri och Daisy kollade på Smurfarna. När Håkan kom tillbaka nattade jag Daisy.
När det var dags för hummern var det Siris tur att göra sin röst hörd. Det blev en sen middag och jag är så trött nuförtiden att jag somnade tio minuter in i House of Cards. Jag sover som bäst mot min mans arm.

Det var inte riktigt som förra året men enligt Håkan var det ändå en magisk födelsedag. Kraven är lite lägre ställda nuförtiden.

3 kommentarer:

  1. Hur?! Hur gör de det? Hur mörker de att man ska äta...

    SvaraRadera
  2. så typiskt bebisar. Alltid ska de vakna/skrika/kräva uppmärksamhet precis när det ska ätas. Samma fenomen som när de alltid vaknar när man sövt dem stående och sedan försöker sätta sig eller lägga ned dem. Hur märker de det??? verkar ju som han ändå fick en fin dag under omständigheterna. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror de har speciella osynliga tentakler utvecklade enbart för detta ändamål.

    SvaraRadera