måndag 10 februari 2014

Bråkig? Bråkig!

I fredags var jag på Ikea för att kolla in den tillfälliga kollektionen Bråkig, som är ett samarbete med designkolelktivet ArtRebels i Köpenhamn. Lekfullt, färgglatt och väldigt danskt.
Jag var inte direkt ensam om att pricka in premiärdagen i kalendern. När jag kom till varuhuset strax efter öppning var alla barnvagnsplatser upptagna på parkeringen. Jag tyckte det var lite konstigt.
Väl inne visade det sig inte så underligt.
Halva Stockholms mammamaffia var där. Insåg något motvilligt att jag är en del av den.


Det var smått kaosartat.


Det var fullt med barnvagnar och där kom jag med min pansarvagn.


Fick ändå med mig dessa förvaringsboxar hem.


Och dessa koppar plus lite annat.


Tallrikarna däremot ska jag lämna tillbaka. På varannan mattallrik var nämligen mönstret under och ovansidan vit. Vem kollar under en tallrik liksom.

2 kommentarer:

  1. Helt missat! Jättefina grejer. Men tokigt med tallrikarna

    SvaraRadera
  2. Mycket fina grejer! Fanns en del kvar såg jag idag på Ikea (ja jag hänger tydligen där orimligt mycket).

    SvaraRadera