torsdag 20 februari 2014

Hög puls!

Den här dagen har haft ett tajt schema. Minst sagt. Den har sett ut ungefär så här:

10:00 Mammagrupp på BVC (var endast fem minuter sen. Rekord! Trodde att jag var ute i god tid idag men det funkar aldrig med tvillingarna. Allt tar mycket längre tid än jag tror).
11:00 Återbesök för mig hos läkaren. Två trappor upp från BVC. Hade tvillingarna med mig.
11:45 Besök på BVC igen två trappor ner. Vägning av tvillingarna.
12:15 Sätter tvillingarna i bilen och åker hem. Slänger nästan av dem i farten till min moster som ska vara barnvakt.
12:35 Parkerar bilen i Mörby centrum och tar tunnelbanan in till stan.
13:00 Besök hos massageterapeut för att ta hand om min rygg och muskler i kläm. Ditskickad av MVC. Har varje dag sedan förlossningen vaknat varje natt av att fötterna domnat bort. Har dessutom ingen känsel i tån närmast lilltån (vad heter den tån?)
14:15 Klar. Tar tunnelbanan tillbaka. Slänger i mig en wrap på vägen.
14:40 Tar bilen tillbaka. Åker och hämtar Daisy på föris. Fröknarna blir helt chockade av att jag stannar en stund på gården och inte har något vilt i blicken som alltid annars när jag bär på två bebisar i varsitt babyskydd alternativt har en babycall tryckt mot örat för att höra på en millisekund om tvillingarna börjar gråta i bilen.
15:15 Åker hem. Ammar Lily och Siri.
16:00 Kan prata hela meningar med min moster samt dricka dagens första kopp kaffe. Puh!

Hann under dagen även skicka iväg detta sms till min man.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar