fredag 28 februari 2014

Här är vårt kök

Jag lovade ju förra veckan att jag ska börja visa lite bilder från vårt hem. Idag känns som en bra dag för premiär på detta tema. Först ut är hemmets viktigaste rum: köket. Hos oss är det dock inte riktigt ett eget rum utan den öppna planlösningen gör att det går ihop med matplats, vardagsrum och hall.
Jag älskar vårt kök för det är väldigt socialt, stort och som gjort för att laga stora middagar.
Vi har alltså en köksö i mitten med egen diskho. Barstolarna är köpta på Ikea och är väldigt bra för gäster när man står och lagar mat och ibland äter Daisy sittande där. Istället för kakel är det en glasskiva och väggfärgen är typ aquagrönblå.
Matplatsen med vårt stora bord samt stolarna som jag ju fixade för några år sedan när jag ärvde dem efter mormor och morfar. Ljuslykta på bordet från Tom Dixon. Fönsterlampor från Åhléns, som nakna glödlampor med kopparsockel. Vasen på köksön är Dagg från Svenskt Tenn. Facken på väggen till räkningar och dylikt kommer från Bruka. Till vänster syns väggskåpet från Superfront. Till höger den halva väggen som skärmar av mot vardagsrummet.

Efter detta kan vi konstatera att jag aldrig lär bli fotograf för någon mäklarbyrå. Jisses vad svårt det är att plåta hem snyggt.

1 kommentar:

  1. Jättefint! Blir sjukt avis. Ser fram emot resten av huset. kram

    SvaraRadera