torsdag 1 augusti 2013

Tillbaka i fabriken

Jahapp, så var det augusti och jag är tillbaka på jobbet. Känns ändå skönt att vara tillbaka vid skrivbordet och vara lite produktiv. Mycket att ta tag i och det är lättare att styra upp alla projekt så här än via mejl i ajfånen.
Dessutom kan det i värsta (bästa?) fall vara så att jag bara kommer att jobba några veckor till innan den stora FÖRÄLDRALEDIGHETEN slår in. Jag var hos barnmorskan igår och min magkurva ligger rejält över medelkurvan för gravidmagar i vecka 26. Men nu väntar jag å andra sidan tvillingar och då är det helt normalt. Börjar bli knäpp på att allt är så normalt hela tiden för tro mig, det känns inte speciellt normalt att ha två barn i magen. Rätt mäktigt och speciellt men allt annat än lätt.

Det sorgliga med augusti är att det känns som att sommaren tar sin sista suck. Jag hade fem veckors semester men med Daisys benbrott, flytten och allt fixande däremellan känns det som att det inte blev så mycket mer än de där två veckorna i Halmstad, som i och för sig var ljuvliga. Men nu blir det den årliga kvällen på Pride. Denna gång med min make eftersom Daisy är på landet hos mormor och vi har en frikväll. Let the celebrations begin (och stick stygga regn)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar