tisdag 27 augusti 2013

Självinsikt

Jag är inte stolt över mig själv just nu. Efter en helvetesmorgon och jag fortfarande inte ens kommit på bussen till jobbet (kommer alltså bli en timme sen) har jag nu skickat detta mindre smickrande sms till min man:

Nästa gång kanske du kan ta en trotsig treåring när jag tagit sovmorgon bara för att jag vet att du ska lämna, ta kampen med att hon vägrar byta bajsblöja och vägrar gå till dagis samt sparkar dig i magen hysteriskt.
Ja, så kan du kanske också låta två foster ta över din kropp så du sover uselt på nätterna, känner dig otymplig, illamående, gå på kontroller hela tiden och tvingas sjukskriva dig samt tjäna uselt med pengar i ett år. Det vore nåt.

1 kommentar:

  1. Så känner man ibland ;), kan ju inte ligga på topp jämt...

    SvaraRadera