tisdag 27 augusti 2013

Dagen tog sig

Trots en jobbig start fick dagen en fin avslutning och alla i familjen är sams.
Den ljuvliga sommaren bjuder ju på en bunt bonusdagar så vi gjorde det bästa av den och rullade ner till vår lilla strand.


Lyckan var total.


Inga badkrukor här inte.


Även jag tog sommarens kanske sista dopp och det var gött för maggen i vecka 30.

Apropå maggen var jag idag hos barnmorskan och magen är nu blott två cm mindre än när jag var fullt gången med Daisy.
Och nu börjar alltså den stora tillväxtfasen. Jag har sagt det förut och tänker upprepa det igen; jag är skräckslagen inför detta.

Vacklar nu mellan kejsarsnitt och naturlig förlossning. Positiva beskedet idag var att jag endast behöver vara preggo i åtta veckor till. Väljer jag naturlig förlossning och tvillingarna inte kommit ut när gått 38+0 veckor sätter de igång mig. Det är rutin när det är enäggstvillingar. Likadant med kejsarsnitt antar jag att det blir 38+0.
Oavsett innebär detta att jag blir tvillingmorsa om EXAKT två månader. Om inte förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar