tisdag 13 augusti 2013

Roligheter på morgonen

Imorse gjorde jag och Daisy smoothies. När jag körde mixern sa Daisy:
"Sluta mamma, det är för högt. Du väcker bebisarna!"
Smart tänkt ändå. Hoppas hon tänker så när de är utanför magen också.

Sedan var det det här med potträning. Daisy vill ju bli torr och slippa blöja. I natt slet hon av sig den i sömnen - men kissade ner sängen. Kom dock in till oss vid sexsnåret och sa att hon behövde gå på pottan. Bra där!
Men efter smoothien ville hon ha på sig blöjan: "Jag ska bajsa!"
Här står hon och tar i så att säga.







1 kommentar:

  1. Kul med tvillingarna och att hon tänker på vad de känner och hör redan nu. Vi fick tvillingar för ett drygt år sedan och storebror var också väldigt mån om bebisarna redan innan de kom ut. Och det har fortsatt – han är otroligt mån om sina bröder och visar hänsyn. Så blir det säkert för er också!

    Min son var på gång med potträningen precis när bebisarna kom och man kan väl säga att vi kom av oss lite – fokus ändrades… Det verkar ju som om din dotter verkar vilja själv, det där med att bajsa i blöjan är ju inte helt ovanligt. Oavsett – om det är så att ni kanske vill försöka locka ner bajset i pottan/toaletten i stället så småningom så kan ni få nytta av Pottkalendern som jag gjorde till min son och som jag nu gjort i ett något mer vässat format till andra små som pottränar. Den innehåller kiss-och bajsklistermärken som barnen får klistra in i kalenderblad i takt med att det produceras:) Den kommer finnas tillgänglig från oktober.

    Lycka till med bebisarna!

    SvaraRadera