tisdag 4 november 2014

Tvillingarna och guldbollen




Jag körde racet stenhårt igår med barnen. Jag och Håkan möttes i dörren. Han på väg ut till den väntande taxin. Jag stressad hem från jobbet.
Klockan halv tio landade jag sen i soffan. Håkan var på middag för att bestämma vem som ska få guldbollen på Fotbollsgalan.
Daisy blev tydligen inspirerad när han bytte om till kostym och sa: "I kväll ska pappa klä upp sig och gå på fin middag".
"Då ska jag följa med".
Tio minuter senare kom hon tillbaka som en prinsessa.
Tvillingarna hade ju av naturliga skäl inte så mycket koll. Men tydligen var de med på ett hörn på middag i alla fall.
Håkan kunde nämligen inte hålla sig utan visade en film på tvillingarna när de kryper i racerfart fram till badkaret.
Vem han visade filmen för? Lennart Johansson. Och kanske eventuellt även Jan Helin och Erik Hamrén.
Flashen förevigade ögonblicket. Tack för bilden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar