söndag 7 september 2014

Så här i valtider och allt


Daisy hade playdate i går med Rasmus och Astrid. Och jag hade fikadate samtidigt med deras mamma. Vi hade picknick i Tessinparken bredvid en ypperligt bra parklek.


Det visade sig att alla tre kidsen är i varsin fas som innebär att de har väldigt bestämda åsikter. Rasmus ville till exempel inte stå för nära tjejerna på bild haha. I alla fall försökte jag prata lite med Daisy i bilen på väg hem om hennes bestämda åsikter. Samtalet lät ungefär så här efter en stund:


Jag: - Vem bestämmer i vår familj Daisy?
Daisy: - Jag!
Jag: - Nej, det gör mamma. Och pappa ibland.
Daisy: - Och Lily, och Siri, och alla fröknar på dagis.
Jag: - Vet du vad det heter när alla får vara med och bestämma?
Daisy: - Nej.
Jag: - Demokrati.
Daisy: - Dummokrati (skrattar).
Jag: - Nej, demokrati. Kan du säga det?
Daisy: - Demokrati.
Jag: - Bra. Det är kanske det viktigaste ordet du behöver lära dig.
Daisy: - Okej. Får jag glass när jag kommer hem? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar