lördag 20 september 2014

Motion och kvalitetstid i ett

Den här veckan har jag gått till förskolan för att hämta Daisy. 
Det är av en rad anledningar. Vädret har varit fantastiskt, tvillingarna sover oftast vid den tiden, jag får motion och kvalitetstid med Daisy. 
I vanliga fall hämtar jag alltid med bil för det tar 20 minuter att gå till förskolan och hela vägen hem består av uppförsbackar. Inte helt enkelt med en dubbelvagn och åkbräda. Jag har nu träningsvärk i rumpan. Jag vet inte om jag ska tolka det som att jag är extremt otränad (det troliga alternativet) eller att bara att det är bra träningspass (det roligare alternativet). 
Daisy, tvillingarna och jag har i alla fall älskat detta. Vi har gått genom äppellundar och plockat äpplen som Daisy ätit (fem per promenad!) och vi har pratat. Jag tänker att de här stunderna kommer jag aldrig att ha tid eller ork för när jag väl börjar jobba så det gäller att maximera föräldraledigheten.
Då får man de här fina stunderna. 
Som igår då Daisy plötsligt hoppade upp på en brunn och ställde sig och sa "ta en bild på mig mamma!" 
Så då gjorde jag det.




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar